2

Odpeljeva se. Ustaviva se ob lokalnem vrtcu, kjer pobereva majhnega Jeppeja, katerega varuška je Tina in pri čigar družina živi. Mali je najbolj luškano bitjece na svetu. Kako ne bi bil, če je mali Danec? Svetlolas. To je glavno. In navihan. Pripeljemo se do doma. Pograbim svojo potovalko, odhitimo v kuhinjo. Odprem svojo potovalko, iz nje se zaiskri pravi zaklad. Malo morje bandidosov sem prinesla, saj vem, da tega na Danskem sigurno ni. Za posladek pa še steklenica pravih slovenskih borovničk. Tini oči sijejo.

Tole morama takoj, reče.

Kaj to? vprašam.

Ja, borovničke, trap.

Vzame dva kozarca, nalije vsaki en štamperle borovničk. Pomežikneva in spijeva.

Mmmmm, kako so dobre. Dajva še enkrat. Nalijeva še ene, že hočeva spit, ko se oglasi mali Jeppe. Tudi on bi. Pa saj nisva nori. Mali pa še kar teži. On bi tudi. Ne, ne, ne. Postaviva svoja kozarca na pult, kjer sedi mali in ga poskušava umirit. Mali pa se še vedno ne umiri. In ne samo to, mali zagrabi kozarec in nagne. Borovničke spije na eks in na koncu še tako z užitkom zavzdihne, kot da bi ravnokar spil kozarec coca-cole.

Ojoj, tole ne bo dobro, nama je takoj jasno. Mali pa še kar sedi tam in se smeje. Kaj pa zdaj? Nič nama ni jasno, zgubljeni sva. Odločiva se, da ga pustiva na miru, kar bo, pač bo. Počasi začneva pripravljat hrano. Tortilje bodo.

Ko pride še preostali del družine iz službe, hrana že čaka na mizi. Vsedemo se. Opazujem jih. Popolna je tala danska družina. In nič kaj hladna, kot je baje značilno za severnjake. Vsi so blontni, vsi so ves čas nasmejani in glasni. Niti sekundice mi ni dolgčas, zabavam se kot

že dolgo ne, temu pa prispeva tudi vino, ki smo ga ravnokar odprli.

Kam pa gresta žurat zvečer? vpraša moški družine.

Ne veva še.

Vama bom jaz povedal, reče in že odhiti po svoj računalnik. Ojoj, Tina mi je povedala, kako počasi on deluje za računalnikom, torej zna to trajat zelo, zelo dolgo. Pomežiknem Tini. Razumeva se v sekundi. Tina razloži, da bova še malo posedeli v njeni sobi, saj morava še zelo nadoknaditi preden greva ven. Zagrabi še tisto steklenico borovničk in odideva.

V sobi prižgeva glasbo. Spet danski bendi, druga mi ne preostane, potrebno se je navaditi glasbe, če mislim uživati tukaj. Po hitrem postopku spijeva vse bandidose.

Matr je pasal, reče Tina.

Navaliva še na borovničke. Brskam po internetu, poskušam najti pravi pristni danski diskač, kjer ne bi bilo preveč turistov. Naj bo tale izkušnja pristna, naj spoznam, kakšni so v resnici Danci in kakšni kopenhagenčani žurajo. Upam, da najdem popoln plac. Borovničke pa medtem tečejo v potokih. Nič naju ne more ustaviti, no, tako sem vsaj mislila. Tina kar naenkrat krikne Bus bova zamudile. Ojoj, še dobro, da sva že oblečeni. Spijeva še preostanek borovničk in se zalaufava. Najbližja postaja je manj kot kilometer strana, ampak s toliko alkohola v krvi se mi zdi neskončno dolgo. Šprintam, zraven pa se mi v želodčku pretaka tekočina. Občutek je resno neprijeten, mi dve pa še kar šprintava. Bus se pripelje, še pravi čas ga ujameva. Na busu pa tako slab zrak, začne se mi vrtet. Buljim v neko oddaljeno točko na sedežu pred mano, da le ne bi bruhala. Tina se mi smeje. Meni gre na smeh, a ne upam odpret ust, da le ne bi kaj izletelo ven. Slabo, slabo, slabo. Kdaj se misli ta bus ustavit? Zakaj je pot tako dolga? Kje je cilj? Sranje, sranje. Bus, prosim vstavi se. Bus usliši moje želje. Vrata se odprejo. Stečem ven. Rešena sem. Zrak. Ups, spet mi je slabo. Sklonim se. Tina se zresni. A glej ga zlomka, v sekundi mi je bolje. Vse je v trenutku izginilo. Nepopisno veselje. Gremo dalje!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

