Street art Vienna

Ah, Dunaj. Stokrat že videno, a se vedno najde nekaj novega. Vsakič več priseljencev, vsakič večkrat slišano Ajd, vidimo se, vsakič bolj nadležna avstrijska nemščina. A vsakič rajši imam to mesto. Všeč mi je pot z vlakom do tja, všeč mi je mesto, všeč mi je museumsquartier, všeč so mi vse lučke, všeč mi je trgovina rag na mariahilfer, všeč mi je, kako se lahko preprosto izgubiš in vedno najdeš nekaj novega.
Na Dunaju sem bila mogoče že prevečkrat, zato si vsakič, ko grem, zamislim, da bi mesto videla v drugi luči in z drugačnim načinom fotografiranja. Enkrat je bilo z mobitelom, drugič s fisheyem, nazadnje črno-belo. Kaj tokrat? Na vlaku sem pogledala super film Exit through a gift shop, super film o street artu in o enem Francozu, ki se je nardil francoza in s svojim sistemom podrl (in to ne na dobr način) celotno sceno. Pričakovala sem film o Banksyju, dobila pa veliko več. I heart street art! Kaj mi je torej preostalo? Glede na to, da vsakič ko sem na Dunaju, vztrajno fotografiram vse nalepke na znakih, je bila najbolj enostavna misel slediti street artu! Dunaj je, kar se tega tiče, enostavno mega! Vsak znak je poln nalepk, stencili se pojavljajo praktično vsepovsod, mogoče pogrešam samo kakšno večjo poslikavo, tako kot so na primer na naši Trubarjevi. Posvetila sem dejansko eno uro, da sem hengala po placih, kjer sem na netu poiskala, da je v centru največ street arta. Potem me je začelo zebst in odšla sem v muzej! Ampak ura je bila produktivna, vtisi odlični. Našla sem tudi street art passage, prehod med museumsquartier in sosednjo ulico, ki je celoten posvečen street artu-trenutno space invaderju in busku. Ampak se mi zdi super ideja, kako mesto ne zatira street arta na vsak možen način, ampak mu na tak način celo ponuja roko. Ker dejstvo je, da street arta ne moreš odstraniti in prej kot se zaveš, da je to dejansko del vsakega urbanega središča, lažje je. Veliko ljudi tega sploh ne opazi, meni recimo pa je to najlepši in najboljši del vsakega mesta. Vse skupaj pove o mestu veliko več kot kakšna druga stvar, nekatere nalepke samo polepšajo vse skupaj, spet drugi načini opozarjajo na napake in probleme, nekateri stencili so prav zabavni. Dunaj bi bil brez street arta samo mesto z ogromno lepimi stavbami in grabnom, s street artom pa je super duper mega prestolnica!

This entry was posted in Potovanja, Street art. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

