Lovci, resno?!

Saj se že malo ponavljam, ampak jeseni me lovci jezijo še bolj kot ponavadi. Bolj kot samo ponavljanje vsebine objav bi me moralo skrbeti, zakaj sem edina, ki se sploh ukvarja s to temo. Zakaj za vraga potrebujemo v Sloveniji 22,000 lovcev, ob tem, da pri nas živi samo še 30,000 srn, manj kot 300 medvedov in manj kot 30 volkov. Žalostno je, da se moram ponavljat in da sem praktično edina, ki se ji zdi zadeva zaskrbljujoča in nimam pojma, kaj več bi lahko v tej smeri storila. Pa nisem hotela pisati o tem, ampak ko se stvari naberejo, si ne moreš pomagat.
Najprej je bila tista zgodba o svinjah na gorenjski avtocesti. Saj ste najbrž vsi slišali za pripetljaj? Par svinjih družin je skušalo prečkati avtocesto tam nekje pri Naklem, zato so se pri Darsu odločil ta odsek avtoceste zapret. Vse lepo in prav, kot v pravljici je bilo vse skupaj slišat. Hmmm, wrong. Pazi to, za pomoč so poprosili lovce. Ja, faking lovce. A si predstavljate? Zaprli so avtocesto, da bi rešili svinje, potem pa poklicali ljudi, ki imajo trenutno odprt lov na karkoli na štirih nogah v Sloveniji. Resno?! Pa a se vi norca delate? In glej ga zlomka, o svinjah ni bilo nič več slišat ali videt. Lovci pravijo, da jih sploh ni bilo okoli avtoceste. Aha, kaj pa v vaših prtljažnikih?! Dars jim je naredil lepo uslugo, kot da bi jim pripravil poligon za paintball z lepimi, živimi tarčami. Ko sem poslušala novico po radiu, mi je po glavi šinilo: ”Srečno, svinje! Tecite, kolikor vas nesejo tace!”In potem že malo pozabim na zadevo, kar se zgodi vedno, ko pridem nazaj domov v Celje, saj tukaj nisem v bližini lovcev, ki me na Gorenjskem vsakodnevno nervirajo s svojimi opazkami in prisotnostjo. Potem pa tale udarec! V Celju! Doma! Vedno si očitno prepričan, da v domačih krajih pa to ni možno. Ko sem nazadnje na Anskem vrhu srečala srno, sem obstala in strmela v njo, tako lepa se mi je v tistem trenutku tam skoraj zraven mene zdela. Lovec pa nekje v okolici Celja zagleda jelena z enim rogom in prva stvar, ki mu gre po glavi, je: ”Tole morem pa ustrelit!” Kaj?!?! Pa v kirem norem svetu je to normalno?! Naletel si na nekaj, kar je najboljši približek pravljičnemu, nepredstavljivemu, nenaravnemu, videl si praktično samoroga, ti si ga šel pa ustrelit?! Pa a si ti ob rojstvu na glavo padu?! A je kdo na svetu, ki se mu to zdi normalno? No, očitno so. Inštitutu za ekološke raziskave se to zdi normalno in legitimno. Ne zdi se jim niti čudno, da ni točnega podatka, kje točno je bil ustreljen. Nič. Pač še en jelen, whatever. Oprostite, ampak meni takšen svet ni všeč. Še manj pa so mi všeč takšni ljudje. Namesto da bi vsi skupaj uživali v čudežih narave, jih pobijamo. Tako, mimogrede. Ker lahko.
En dober komentar je pod člankom, ki še boljše zaključi zadevo. Za zamislt se.
Well done to man on another destruction. This deer shows that beauty can shine bright even through a deformity, something much of mankind has yet to learn. The hunter shot the Unicorn because it was ready to draw it’s pension and only had one horn. Illogical. He did not mention the physical state of the animal. In fact it’s advancing years suggest it was doing quite well to have lasted so long. Next time leave our unicorn (unique horn) alone.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Lovci, resno?!

  1. Chemfusion says:

    Mogoče bi bilo bolje da, preden steguješ prste in se razburjaš nekaj v 3 dni, se pozanimaš o vlogi lovcev med nami.
    Lovci niso tu zato da bodo postrelili vse kar vidijo in kar jim pride pred cev. No, seveda so tudi taki, ki jih zanima samo to, to je normalno, saj v vsaki skupnosti najdemo take idiote, ki kazijo podobo ostalih. Žal so največkrat ti idioti tudi najbolj medijsko izpostavljeni.
    To je isto kot če bi rekli, da so vsi vozniki na cestah kreteni na podlagi tistih nekaj kretenov letno, ki se gredo vozit v nasprotno smer po avtocesti.

    Nazaj k lovcem. Njihova dolžnost je skrb za divjad, za njen stalež, zdravje itd. IN tudi NARAVO. Ob enem tudi sanirajo in izplačujejo povračila kmetom, ki jim je divjad naredila škodo na pridelku.
    Seveda pa z dolžnostmi pridejo tudi pravice, v tem primeru lovcev je to pravica do lova (pod lov spada tudi foto lov, torej fotografiranje divjadi), oziroma uplena. Ki pa ni neomejena, vsak lovec ima določeno koliko primerkov posamezne divjadi lahko odstreli. Poleg tega pa tudi katere živali lahko odstreli (npr. mame svinje z mladiči se ne strelja).

    Verjemi, da tistega tropa svinj, ki so prebile ograjo in prišle na cesto niso kar postrelili, ne smejo. Darsovci so poklicali lovce, ker jih morajo, ker imajo lovci čez divjad. Tudi divjad, ki jo ponesreči povoziš moraš prijavit lovski družini.

    Kar se tiče odstrela “samoroga” (ki ni bil jelen kakor pišeš, ampak srnjak) ne morem komentirati, ker nisem v koži tistega lovca. Ne zdi se mi niti narobe, niti prav, da je žival odstrelil.

    Veliko sem napisal, več kot sem mislil in kolikor mi je v navadi. Ampak me pogreje, ko se nekdo razburja in piše brez osnove (in tega početja je veliko). Za konec pa dam samo še link do etičnega kodeksa lovcev http://www.lovska-zveza.si/ftp/pdf/Eticni_kodeks.pdf

    • frutina says:

      Joj, si sprožil napad, kot da so lovci nekaj najboljšega, kar se je kdajkoli zgodilo zemlji. Me veseli, da ti, nekdo tvojih bližnjih ali tvoja lovska družina še ohranjate ta romantičen pogled na lovstvo, ampak že en sam bežen pogled skozi strani različnih lovskih društev/družin ti pokaže, da lovci bolj kot ne čakajo samo eno – lov (ker pač očitno zato so lovci). In če za trenutek odložiš svoja rožnata očala, mi lahko čisto zdravorazumsko razložiš, čemu Slovenija potrebuje 22,000 lovcev? Kako je možno, da je za nekaj tako odgovornega (mislim, tem ljudem damo puške v roke in odgovornost, da skrbijo za svet okoli nas) dovolj en samcat enomesečni tečaj in izpit, ki je dejmosipriznat na ravni spoznavanja narave iz četrtega razreda osnovne šole. Se ti resno zdi odstrel 5 volkov iz populacije 34 volkov v Sloveniji leta 2014 smiseln? Čeprav so že zdavnaj ugotovili, da imajo tropi volkov razvit sistem samoregulacije? Se ti zdi smiseln odstrel 85 medvedov od okoli 400, ki jih je še ostalo? Čeprav so ugovotili, da je populacija medvedov že od leta 2007 čisto stabilna. Pa brez tistih floskul, da je to nujno za ravnovesje narave. Narava se regulira sama, če vsako izginjajočo vrsto povečamo za 10%, bo ravnovesje ostalo čisto enako. Ne rečem, če bi se populacija volkov kar naenkrat povečala na 200 in zagnal paniko tipa ”waaaa volki nas bojo pojedl”, potem bi mogoče še razumela.
      Zakaj se recimo ne ukvarjamo z vrstami, ki resnično rušijo ekosistem? Kor naprimer nutrije? Vsak, ki je imel možnost zadnjih deset let živet ob ljubljanici, je opazil, da se je število nutrij tako povečalo, da skoraj ni za verjet. Nutrij! Žival, ki niti ni avtohtona v naših krajih, kar pomeni, da narava sploh ni pripravljena na njo in ni možno, da obstaja možnost naravne regulacije. In to, da zaradi nje izginja naša avtohtona pižmovka, prav nobenega ne moti. Plus, da uničuje in ruši okolje s svojimi rovi. Tukaj so potem še vrane, ki so se tudi nepredstavljivo razmnožile. Resno, vran je v sloveniji že kot golobov. Poznam več ljudi, ki so jih napadle vrane kot kakršnekoli druge živali.
      Še nikoli nisem imela dobre izkušnje z lovci, ko doživim prvo, jo sigurno zapišem tukaj. In ko prvič zagledam lovca, ki si namesto puške oprta fotiča, mu stisnem stotaka v roko. Do takrat bi si pa želela, da bi lovci res postali opazovalci in varuhi narave in začeli opozarjati na prave zadeve, ki rušijo ravnovesje v naravi. Mogoče res ni tako zanimivo kot it na lov, je pa veliko bolj ključno za ohranjanje narave.

      • Chemfusion says:

        Napad? Nikakor ne. Hotel sem samo prikazati, da situacija le ni tako slaba in da lovci niso slabi. In nisem niti lovec, niti ni lovec nihče od mojih bližnjih. Sem pa ribič in ljubitelj narave, morda moja simpatija do lovcev izhaja iz tega.
        Prvega pol tvojega odgovora bom preskočil, ker čisto na kratko priznam, da nimam pojma zakaj je toliko lovcev (1% glede na št. prebivalev slo), tako kot ne vem zakaj se toliko ljudi vpisuje na FF (12% glede na št. študentov v UL) Najbrž ker jih to zanima. Čeravno jih ne potrebujemo toliko? S tečaji za lovce imaš zgleda veliko več izkušenj kot jaz.
        Ne bom to trdil in tudi prej nisem, odstrel 5 volkov od 34 se mi ne zdi smiseln in ne vem zakaj so jih odstrelili (če se na glas vprašam; mogoče je teh 5 primerkov povzročalo največjo škodo rejcem?). Isto je z medvedi. Me pa zelo zanima kaj bi na to temo povedal nekdo, ki se dnevno srečuje z medvedi na področju notranjske in dolenjske. Nam tu na gorenjskem je fino, ko ni nobenega medveda nikjer daleč naokoli.

        No, tu se strinjava, invazivne vrste bi se lahko reguliralo veliko bolj kot se jih. Tudi sam sem opazil kako so se razmnožile nutrije, povsod jih je polno.
        Vrane so res postale nadloga, sem pa ravno včeraj opazil eno zanimivost na področju kjer živim. Pred leti je bilo golobov polno, potem so prišle vrane in vse pregnale. Ampak, letos jih nenadoma ni več toliko kot jih je bilo. So pa prišli golobi nazaj. Me prav zanima kam so šle. Morda so jih postrelili lovci lovci.😛

        In sva prišla do srži najinih razhajanj. Ti še nisi imela dobre izkušnje z lovci, jaz po drugi strani še nisem imel slabe izkušnje z njimi.🙂

        Tukaj tudi zaključujem debato, ker jo nima smisla več nadaljevati. V tej zadevi jaz stojim na svojem bregu, ti pa na svojem. In prav je tako. Dolgčas bi bilo, če bi se vsi v vsem strinjali.

Leave a Reply

