Mesec podcastov

Evo, tudi jaz sem priletela v svet podcastov. Saj sem že nekaj časa vedela, da obstajajo, ampak kot sem že dostikrat pojamrala nisem ravno nek oboževalec gobčnih ljudi, razni pogovori, ki ničemer ne služijo, me bolj kot ne dolgočasijo, tudi moja koncentracija poslušanja ni baš nešto, priznam, hitro se izgubim in začnem poslušat nakaj drugega. Pa sem vseeno kar redno poslušala podcast Podrobnosti, ki ga vodita naš basketaš Boštjan Nachbar in najbolj aktiven podcaster v naši deželici Anže Tomič. Ampak tisto je bil drugače, takrat sem podcaste poslušala kar preko compa. A to sploh kdo dela? No, potem pa sem dobila pametni telefon, ki je imel že na telefonu app za podcaste in tako sem postala bolj pozorna. (Btw. mislim, da ima wp najbolj uporabniku prijazen app za podcaste, ki je že na telefonu, uporaba je prav za nas tumaste, ker je app res preprost za uporabo, tudi v primerjavi z iosom in androidom.)
No, pa sem prvo leto vseeno bolj kot ne samo opazovala app od daleč. Potem pa enkrat nisem imela nobene nove muzke za na kolo, stara pa mi je šla na živce in se mi je posvetilo: Kaj pa če bi si naložila nekaj podcastov? In sem si! Najprej sem bila malo skeptična, če se bo sploh obneslo. Saj veste, za hribolazenje rabiš nek ritem, ki ti ga ponavadi da glasba. Ampak je šlo! V bistvu je bilo tako super, da sem začela poslušati podcaste tudi, ko sem šla v hribe. Najprej sem obsesivno preposlušala vse Podrobnosti. Sploh tisti podcast s Sanijem Bečirovičem ostaja en najljubših, kar sem jih kdaj slišala. Pri podcastih mi je všeč, ker gre za čisto sproščen pogovor in ti ljudi predstavi v čisto novi luči. Recimo, Igor Rakočević meni nikoli ni bil všečen basketaš, na igrišču mi je šel zmeraj res na živce. Ko pa je bil gost na Podrobnostih, sem ga spoznala v čisto drugi luči in zdaj vem, da je na igrišču vedno deloval tako tečno samo zato, ker je tako noro tekmovalen.
In ker imam tako rada košarko, je bil naslednji podcast, ki sem ga preposlušala in mu še zneraj sledim, Pivotiranje. Podcast, kjer se par tipov pogovarja o basketu. Kaj češ lepšega. Slaba stvar podcastov je, da niso vsak dan. Večina izhaja vsakih nekaj tednov. In ko sem pred dvema tednoma poprijela za priložnostno delo, sem se znašla pred izzivom, kaj bom poslušala osem ur na dan. In sem morala poiskati nekaj novih podcastov. Začela sem seveda na mreži apparatus, kjer je zdaj že kar nekaj podcastov in je vedno večja izbira. Kot fenica Game of thrones, sem preposlušala Glave. Podcast Apparatus ima zelo zanimive intervjuje z ljudmi, ki imajo resnično kaj pametnega povedati. Ko sem se zasičila moških, sem poslušala Film flow, podcast, kjer štiri dekleta govorijo o filmih. Dober podcast je na Metini list, imenuje se Metin čaj, ki ima mogoče vsaj za odtenek resnejše pogovore, govorijo pa z ljudmi, ki delajo v medijih ali pa z mediji.
Ugotovila sem, da težko poslušam samo moške in morem tako podcaste vedno presekati z ženskimi glasovi, prav tako težko poslušam samo slovenske ali pa samo angleške pogovore. Tu gre najbrž za mojo koncentracijo, ampak če hočem res dobro slediti vsemu, moram vse skupaj mešati. Od angleško govorečih imam najraje Neila Degrassa Tysona in njegov StarTalk. Če ste gledali kdaj Cosmos, potem veste, o kom govorim. Človek ima res tako mehek glas, da ga je super poslušat. Oddaja govori o vesolju, dooh StarTalk in preko nje se res veliko naučim. Nikoli prej me sicer ni zanimalo vesolje, zdaj pa sem kar malo navdušena. Oddaja mi je všeč, ker je res posvečena laikom in so pogovori takšni, da jim lahko sledim tudi jaz, ki nimam pojma o fiziki. To sicer ne pomeni, da čisto vse razumem, o čemur tip govori, se pa trudim. Zaradi Startalka sem začela poslušati tudi slovensko Frekvenco x, kjer pa imam edino pripombo, da je prekratka.
Poleg StarTalka mi je odlična tudi Stuff to blow your mind, še en podcast, kjer se res ogromno naučim in kjer lahko poslušam kar nekaj delov naenkrat pa se ne naveličam. Poleg teh rada poslušam tudi the Bugle. Itak! Tudi tega sem včasih že prej poslušala preko kompa. Vodita ga John Oliver in Andy Zaltzman, veliko je notri politike, znata pa predebatirati tudi kaj drugega. Če ste kdaj gledali Oliverja po tv, potem veste, kaj lahko pričakujete. Zadnjič sem se recimo režala, ko je Andy kurcal izvršnega direktorja googla, ki je skočil iz vesolja in prevzel rekord Felixu Baumgartnerju. Pa ko si je Oliver pel Rihannin Shine like a diamond, mi je pesem hodila po glavi še tri dni.
Če se sicer pogovarjate z ljubitelji podcastov, je vedno borba, kateri podcast je boljši This american life ali Radiolab. Pa še kakšen Serial se najde zraven. Jaz sem tukaj v manjšini, ker nisem pretirana fenica nobenega od teh. Saj so super, ampak ta pripovedni stil mi ne leži pretirano in hitro izgubim koncentracijo. Sicer pa ko slišiš te podcaste šele vidiš, kaj je to nor podcast. Tukaj je res produkcija na takšni ravni, ljudje, ki to ustvarjajo pa pravi mali geniji in upam, da s temi podcasti kaj zaslužijo, ker v to je pa moralo biti vloženega res nekaj truda. Res dobri podcasti, ampak kot sem že rekla, mi ne ležijo pretirano. Podobno je z Joe Roganom, ki ga Nachbar kuje v zvezde, meni pa je enostavno predolg. Tudi to mora biti nekaj v zvezi z mojo koncentracijo. Očitno rabim vsako uro neke nove impulze, k vzpodbudijo moje možgane. Ampak ravno to je nekaj najboljšega pri podcastih, čisto vsak lahko najde nekaj po svojem okusu. Tukaj je res toliko izbire, da tudi če te zanimajo čisto obskurne zadeve, se bo našel podcast zate. Zato nič čakat ljudje, čas tišine lahko kvalitetno zapolnite s podcasti!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Mesec podcastov

  1. tamck pravi:

    Mene pa podcasti sploh ne potegnejo. Sem jim dala priložnost, pa ni šlo. V hribih mi je pa škoda tišino s čimerkoli kvarit (razen s pogovorom s hribovsko družbo, v tem primeru pa ne gre za kvarjenje), raje uživam v zvokih narave ali pa se potopim v svoje misli 🙂

    • frutina pravi:

      uh jz pa morem nekaj poslušat v hribih, ne da ne bi mela rada zvokov narave, ampak ker ne prenesem, da slišim svoje globoko dihanje (haha jz, ki sem bila 20 let v športu). da bi doma nekaj poslušala podcaste, mi tudi ni, če sem pa sredi nekega rutinskega dela pa reeees pašejo

  2. Pingback: Mesec podcastov 2. | frue's here

Oddajte komentar

